יום ראשון, 3 ביוני 2012

איך לארגן יום הולדת ולהישאר שפויים

אחת ההתארגנויות הגדולות שחוזרות אחת לשנה היא ארגון מסיבת יום הולדת לילדים שלנו, בכדי לעזור לכם לעבור את המטלה בצורה מוצלחת שפוייה ויעילה אספתי עבורכם כמה טיפים חשובים.

1. הכי חשוב בתכנון יום הולדת לילד!!!
כשיום ההולדת של ילדינו מתקרב (ולעיתים גם חודשים קודם, כן!!) הלחץ והחששות ממלאים את לבנו.
יום הולדת של ילד מביא עימו את שאלת השאלות: "איך לגרום לכך שהוא וחבריו ייהנו מחגיגת יום ההולדת ויזכרו אותה זמן רב?" התשובה לכך תמצא עד מהרה אך יש כמה דברים שחשוב לזכור לפני שמתחילים בעבודת החקר למציאת התכנית הנבחרת:
בראש ובראשונה להגדיר תקציב!! לקבוע מה הסכום העומד לרשות ההפקה השנתית כדי שלנו ההורים לא יוותר חור בכיס עקב עלותם הגבוהה של כל הכרוך בהפקה.

ב. מפעילים לבד או מזמינים מפעילה?! הימנעו מהסתבכות בשאלה מה עושים עם עשרות ילדים!!! מה מתאים? מה מבדר? מה יעניין אותם? ועל מה ידברו גם חודשים בגינה הציבורית!!! תחליטו מראש אם אתם מעוניינים לטרוח, לארגן ולהפעיל ביצירתיות בעצמכם או להיכנס לעולם הפעלות יום הולדת שמיועד בדיוק לשם כך. הצצה באתר שלי www.sweetravid.co.il תחשוף לפניכם היצע של הפעלות יום הולדת לבנים ובנות יצירתיות וצבעוניות מתוקות ומהנות הכוללות יצירה בפימו בצק סוכר וממתקים המותאמות לגיל וגודל הקבוצה. תוכלו להציץ בסרטון יום הולדת עיצוב עוגה בבצק סוכר (שאני עורכת כמתנה אישית לחוגגים):




במנועי החיפוש השונים תוכלו למצוא שלל אנשי מקצוע – ליצנים, קוסמים או סתם אנשים עם הרבה סבלנות, ורעיונות בלתי נדלים לשעשע את הילדודס. (כך אתם תוכלו לשבת מהצד או לתעד הכל דרך מסך המצלמה (-: )



והכי חשוב...להתאים את אופי ונושא המסיבה להעדפות של הילד/ה ולא שלנו!
מומלץ ביותר בגילאים גדולים יותר (כבר מגיל 5) להתייעץ עם הילדים ע"י הצגת
שתי אופציות לבחירה כדי שירגישו חלק בלתי נפרד מתכנון ההפקה שלהם.


2. מהם רשימת המשימות בכל ארגון ליום הולדת לילד/ילדה
עכשיו, אחרי שיש כבר תכנית אמנותית(תוצרת בית או בעזרת מפעילי יום הולדת)נעבור לרשימת מטלות לקראת יום ההולדת, גם אני עם ניסיוני הרב בהפעלות בגילאים שונים (10 שנים של ניסיון בהדרכה והוראה, כבר ציינתי את זה?!) מוצאת עצמי מקיימת בכל שנה את רשימת המטלות מחדש עם הזאטוטים שלי (:
(כבר מעכשיו מתחילה להריץ בראש רעיונות שונים לימי ההולדת של אלה ושחר שלי שמתקיימים לקראת חודש ספטמבר)

תאריך לחגיגה: בתיאום עם נותן השירות או בהתחשב בכל האילוצים שלכם סוף סוף נקבע תאריך! יש להודיע למוזמנים לפחות שבועיים מראש!
הכנת רשימת מוזמנים
הזמנות: כשבועיים קודם שולחים את ההזמנות מעוצבות שהכנתי ושלחתי אליכם או הזמנה בעיצוב ביתי או הזמנות יום הולדת ממותגות מוכנות. מאוד יעיל ונוח להפיץ במייל (במיוחד ומדובר במסיבה המיועדת רק לחהלק מכיתה) וכמובן, ניתן לתלות על לוח ההורים בגן/בכיתה.
תזכורת: כ-5 ימים קודם שליחת תזכורת במייל וחלוקת הזמנה אישית לכל ילד/ה.
רשימת קניות: כלים חד פעמיים, אוכל שתייה וכיבוד, הפתעות/שקיות הפתעה, עוגה מעוצבת ממגוון העוגות המעוצבות שלי או כל רעיון אחר שיש לכם, דף מודפס לעוגה, או קניות להכנת עוגה מעוצבת לבד! (כן!!! גם אתם תוכלו לעצב עוגה לבד, פרטים בפוסט הבא!! ובינתיים בואו להציץ בעוגות של אחרים....)בלונים , נרות, זיקוקים, זר ממתקים, זר יום הולדת
מעמד לסוכריות מעוצבות מתאים כסידור שולחן וחלוקה לכל משתתף


עוגה אישית מעוצבת וקאפקייק לכל משתתף בחגיגת יום ההולדת

ערכת צילום: הטענת סוללות, מצלמה + מצלמת וידאו
בייביסיטר: במידה ויש אחים קטנטנים מומלץ לשריין מבוגר שישגיח עליהם לאורך החגיגה.

3. DIY: (הפעלות יום הולדת תוצרת בית, עשה זאת בעצמך) רעיון ליום הולדת שאני מאוד רוצה לחגוג לאחד מילדיי ביום מן הימים "זה יום הולדת נוסטלגיה".זה מחזיר אותי עכשיו כל כך הרבה שנים אחורה למסיבות הכיתה של ילדותי. כל המסיבות נראו אותו דבר ועדיין חיכינו להן בקוצר רוח (: ב"יום הולדת נוסטלגיה" עורכים מגוון משחקי חברה וניתן לקיים אותו גם בבית וגם בחוץ. לדוגמא: משחק תפו"א וכף (אני מנסה לזכור אם יש למשחק הזה שם, אבל הכל היה כ"כ תמים אז.....חחחח...ואין!): כל משתתף מחזיק בשיניו כף ועליה תפוח אדמה. עליו לזנק מקו הזינוק, להגיע לילד מסוים/קיר ולחזור מבלי שתפו"א ייפול. אם גם אתם ילידי שנות ה-70 ותנסו להיזכר בימי ההולדת שלכם או של חברים תגלו עולם מלא של משחקי חברה מהנים.


4. חמשת הדברים שאסור לעשות בארגון יום הולדת לילדים:
אסור.....לאבד סבלנות!
אסור....לשכוח הפתעות!
אסור....לשכוח מה התקציב שעומד לרשותנו!
אסור....לשכוח שזה יום הולדת לילדנו ולא לנו!
אסור....לחכות עם ההכנות והארגונים ליום החגיגה!

5. ההמלצה הכי חשובה שליי לאמא המארגנת:
יום ההולדת היא מסיבה היא בראש ובראשונה בשביל הילדים. לעיתים אנחנו שוכחים ורוצים להפתיע, להרשים ולעשות שואו גדול להורים הנוכחים במקום. תחסכו מעצמכם את השקעת האנרגיה המיותרת בלעשות רושם ותקשיבו לילדים. תנו לילד/ת יום ההולדת לקחת חלק פעיל בבחירות, בהחלטות, בקניות.
המעורבות שלהם הופכת את החגיגה למהותית יותר ואמיתית יותר.


6. קישוט את מקום המסיבה
מקום הפעילות: את המקום למסיבה ניתן לקשט בגוונים ובצבעים שנבחרים על ידי הילד /ה או בהתאם לנושא יום ההולדת.
בבחירת העיצוב יש לקחת בחשבון תחילה את החלל בו מתקיימת מסיבת היום הולדת.
בחגיגה שמתקיימת בחוץ יהיה עלינו להשקיע בעיצוב ותיחום איזור יום ההולדת בבלונים וסרט דגלונים שנתלים מעץ לעץ או מעמוד לעמוד ובחגיגה בחדר דיירים או בבית נקשט את דלת הכניסה, נתלה בלונים ושילוט מתאים להכוונת האורחים..
שולחנות כיבוד ואוכל: את השולחנות נעטוף במפות שולחן, כלי האוכל המפיות והסכ"ום בצבעים תואמים ,
השולחן הכי מבוקש בחגיגה הוא שולחן הכיבוד והממתקים. יש לי עבורכם כמה רעיונות מתוקים לשדרוג השולחן ולהפיכתו אטרקטיבי אפילו יותר. הנחת זר ממתקים מעוצב משלל סוכריות בגוונים וצבעים מתאימים יוסיף צבע ועניין באופן הגשת הממתקים
קאפקייקס מעוצבים בגוונים תואמים מונחים על סטנד מדורג או צלחת עוגה עגולה יוסיפו גם הם חן וצבע
7. הפתעות: אחד הדברים הנחמדים במסיבות זה ההפתעה האישית שיוצאים איתה הביתה. ההפתעה יכולה להיות שיפוד סוכריות מתוק, מתנה קנויה או תוצר סופי מקסים שהוכן במסיבה. (במסיבות איתי, אין צורך לקנות הפתעות!!!! כל משתתף יוצא לביתו עם התוצר הסופי ארוז בצלופן !!!)

7. הפתעות:
אחד הדברים הנחמדים במסיבות זה ההפתעה האישית שיוצאים איתה הביתה. ההפתעה יכולה משחק, גומיות, סיכות ראש או בגד, מחזיק מפתחות ועוד....ניתן להשיג מגוון הפתעות בחנוית ה"שקל" וה"דולר" השונות או לפנק בשיפוד סוכריות אישי או תוצר סופי מקסים שהוכן במסיבה. (במסיבות איתי, אין צורך לקנות הפתעות!!!! כל משתתף יוצא לביתו עם התוצר הסופי ארוז בצלופן !!!)


אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת פרטים להפעלות יום הולדת מגיל 4 ומעלה ולהינות ממחירים מיוחדים. אל תשכחו להגיד שהגעתן מהבלוג!!!
אם יש לכם רעיונות או טיפים נוספים לחגיגות אשמח לשמוע....
להתראות בשמחות


5 תגובות:

  1. ӏ've been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty ωorth enough for me.
    In my оρiniοn, іf all webmaѕters and blоggeгs mаde gоod content
    as you did, thе net will be much more usеful than evеr before.


    Fеel free tο surf to my blog post; tetris Battle Cheat

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    ביום הולדת של בני אני ואשתי החלטנו כי אנחנו רוצים לעשות לו יום הולדת גדול בשטח פתוח עם הפעלות שהוא רוצה (עברנו לאזור חדש והוא קצת מתקשה להתאקלם), נתנו לו רשימה של הפעלות שעמדו בתקציב ויכלו להגיע למקום שעליו החלטנו בטבע והיו פנויים בתאריך .
    חוץ ממתנפחים הזמנו חברה שעושה הפעלות אינטראקטיביות, הם הביאו איתם קרון שבו אפשר לראות סרטים בתלת מימד ולשחק משחקי וידאו בתלת מימד שהילדים מאוד אהבו, היה להם משחקים ברובי לייזר שהתאים מאוד בגלל הטבע והילדים התחילו לרוץ ולשחק ופשוט היה יום הולדת כיף.
    החיוך שהיה על פניו של בני היה פשוט ממכר, מאז היום הולדת הוא כל יום חוזר מבית ספר מבסוט מה שלא היה לפני.

    השבמחק
  3. תודה רבה על הרעינות שלך אבל זה עדיין לא מספיק לי יש למישהו עוד רעיונות??!

    השבמחק
    תשובות
    1. לך תעשה מסיבה במתנ״ס עם די ג׳יי חברים ושמח תיהנה אחי

      מחק
    2. הפוסט בא לתת מענה וסקירה לאפשרויות השונות. זה כמובן על קצה המזלג והשמים הם הגבול. גוגל יוכל לעזור עם רעיונות עם חיפוש ממוקד על פי ההעדפות שלך.

      מחק