יום שבת, 23 ביוני 2012

געגוע מתוק

שעות אני יושבת ומנסה להתחיל ולא יודעת מאיפה. מה רושמים? התחלתי לרשום והשורות נמחקו, קמתי התיישבתי, הנחתי וחזרתי עד שהחלטתי שהכי הכי מתאים ונחקק היטב בזכרוני זה טעם מתוק וייחודי. עוד שנה חולפת (לא להאמין שחלפו להן כבר 9 שנים, בלעדייך!) והיום הזה 23.6 הופך לעוד יום שיגרתי ורגיל! לא עוד הכנות והתרגשות הפתעות והתכוננות. עוד יום פשוט שעובר לו בלעדייך.....

(הפוסט בעצם אמור להתחיל כאן!)
את ימי ההולדת בבית הוריי אני לא ממש זוכרת, אבל התמונות באלבום המשפחתי מדברות בעד עצמן. לא חגגנו בהמולה והמון אלא בחוג המשפחתי ועל השולחן כל שנה מבלי לפספס עוגת יום הולדת תוצרת בית. עוגת שוקולד. מילוי קצפת, ציפוי קצפת וציפוי שוקולד מעל הכל. רישום בקצפת ולעיתים דובדבנים מסוכרים להשלמת מראה חגיגי. זה מראה וטעם שנחקקו היטב בזכרון. היינו מתענגים על העוגה הזו 5 פעמים בשנה. ואני מבקשת רק עוד פעם  אחת!




אני וההורים. חייבים לצנזר!!!
לקחתי יוזמה והחלטתי לנסות לשחזר את הטעם. טעם עוגת ילדותי. טעם עוגת שוקולד. לא סתם עוד עוגה. עוגת שוקולד של אמא!
פתחתי את ספר המתכונים שלה והתחלתי לחפש.לא ידעתי מה או באיזו קטגוריה.... (: אמא היתה שומרת הכל בראש. ומה שנרשם בספר לא מפורט או ברור לחלוטין. יהיה בסדר!

בשעה טובה המתכון נמצא:





כפי שכבר נחישתי המתכון נרשם בקצרנות וצריך לפצח אותו כעת. להלן הפרשנות:

אופן ההכנה: מפרידים את הביצים ומקציפים את החלבונים עם הסוכר לקצף יציב. לחלמונים מוסיפים 2 כפות שמן, גרידת לימון וקורט מלח וטורפים היטב ומוסיפים לקצף בתנועות קיפול. מערבבים בצלחת נפרדת קמח וקקאו ומוסיפים פנימה בתנועות קיפול עד לקבלת תערובת אחידה. אופים בטמפרטורה של 180 מעלות עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים לחים (אם הוא יוצא יבש זה אומר שפיספסתם!)
בינתיים מכינים את הציפוי. בסיר בין מרי ממיסים 100 גרם שוקולד מריר, רבע חבילה מרגרינה ו2 כפות חלב.
ומקציפים שמנת מתוקה + אינסטנט פודינג וניל + כוס חלב לקרם יציב ושומרים במקרר עד להתקררות העוגה. לאחר בתקררות העוגה מחלצים מהתבנית וחוצים לשניים. מרטיבים כל חלק. אמא היתה מכינה בצלוחית מים+מעט קוניאק ועם זה מרטיבה את העוגה (הריח הזה מדגדג לי את קצה האף והלשון! איך בא לי!) מורחים שכבת קרם מעל את העוגה ומצפים הכל בקרם. בעזרת כף מטפטפים מלמעלה מהשוקולד המומס (שהתקרר מעט אף הוא)

כך העוגה אמורה להיראות:


זו הגירסה שלי,




היום יום ההולדת שלך 23.6.2012 ואני מנסה בפעם הראשונה לאפות את העוגה שלך. הניסיון להכין את העוגה במיוחד עבורך מרגש אותי מאוד ועברתי אותו בהצלחה, והטעם....ממש ממש קרוב...
מי יתן ויום אחד אצליח לעשות את העוגה בדיוק כמוך אמא!
23.6.1946-23.2.2003
ת.נ.צ.ב.ה.

אסתר בלילוס ז"ל
תמונה מתוך תעודת הזהות שלה

















5 תגובות:

  1. אמאל'ה איך ריגשת אותי,וואו ממש צמרמורת !!!

    השבמחק
    תשובות
    1. (: תודה מותק.זה באמת מרגש, גם אותי בכל פעם מחדש

      מחק
  2. ריגשת אותי עד דמעות, לא משנה מה תכיני - לעוגה של אמא שלך יש בטוח טעם מיוחד

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון! שום תבשיל שלה לא יוצא אותו הדבר.זה טאץ' אישי שאין לו תחליף!!!

      מחק
  3. מותק פשוט מקסים, הולכת להכין אותה ביומהולדת הקרוב

    השבמחק