יום רביעי, 27 במרץ 2013

חג הביצים


והקוקוס ומה שבניהם (: 


ביצים. ביצים. ביצים. מה שלא אכין בשבוע החג מכיל בצורה כזו או אחרת ביצים (הנה חלק מהדברים: מצה בריי - עם ביצים, גלילת מצה וקוטג' - עם ביצים, לחמניות, חביתות ירק, סלט תפוחי אדמה, כבד קצוץ - הכל עם ביצים ועוד לא פירטתי קינוחים). מה שבטוח זה שהחג הזה כיסה את מכסת הביצים המותרת ליום לילדים ובטח למבוגרים ועדיין יש תחושה שאין מה לאכול (;
לא כשעושים את ליל הסדר אצל חמותי. כבר בשלב הברכות השולחן  מלא עד אפס מקום ובארוחה....המטעמים - לא מפסיקים להגיע ואחריהם פירות ופיצוחים, עוגיות ומה לא! ידי זהב! ולסיום (כשכבר לא היה מקום) הגיע קינוח שלי -
מה לא יאכלו (;
(רציתי קצת להקל, להוריד עומס, לעזור במשהו...ות'אמת, אם לא הייתי מביאה אף אחד לא היה שם לב שחסר משהו)

התחשק לי לפנק גם אתכם במתכון מצויין לעוגה כשרה לפסח עם 6 ביצים שמתאימה כמובן לכל יום אחר 
(אני למשל הכנתי את העוגה הזו כקינוח אישי ביום ההולדת גיבורי על של הילדים לפני כחצי שנה). הקרדיט למתכון למיכל (כלתה של בת זוגו של אבי) שהכרתי אותה לפני 6 שנים בערך. תכינו כלי כתיבה או מדפסת להדפסת המתכון ותתכוננו לקצור מחמאות (מילה שלי!)


אופן ההכנה: 
מפרידים את הביצים ומקפיצים חלבונים עם כוס סוכר.
לחלמונים מוסיפים 2 כפות שמן, טורפים ומכניסים לקצף בערבול איטי / בקיפול.
מוסיפים קוקוס ושוקולד מגורד ומעבירים לתבנית משומנת, מצויינת לצורך העניין תבנית אלומיניום מלבנית (אני רכשתי 26*32 גובה 6 ס"מ). אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 20-25 דקות. מצננים בתבנית.
בזמן האפיה, מקציפים שמנת, חלב, אינסטנט פודינג וקפה נמס. ומכניסים למקרר.

לאחר הצינון מורחים שכבה אחידה על העוגה, מעטרים במעט שוקולד מגורד.

הצעה הגשה נוספת כקינוחים אישיים: ניתן לקרוץ מהתחתית ריבועים או עיגולים. לסדר בכוסות אישיות שכבת קוקוס וזילוף קרם. לעיטור ניתן לנעוץ קוביית שוקולד מריר.

מבטיחה לצלם ולהעלות
בהכנה הבאה....ובינתיים אתם מוזמנים לשתף אותי בתמונות וכמובן ספרו לי מה היו התגובות.
איזה כיף לפנק. לפנק. לפנק.

שיהיה חג ביצים אביבי ושמח!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה