יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

עוגת וינטאג'



הפוסט מוקדש לחמותי, דינה

לא להאמין חגגתי 33 שנים. יום ההולדת שלי היה ביום שכל כולו חגיגות. של אחרים! במקרה שלי אין עוגה ואין נעליים. הסדנלר הולך יחף! (את חגיגית יום ההולדת שלי הקדמנו. החצי הפתיע בחופשה מפנקת ומרגיעה ביערות הכרמל, ישר אחרי שסיימנו את יום ההולדת של הילדים. לנוח! אבל כבר הספקתי לשכוח).
3 חגיגות ביום שבת אחד (הספרה 3 היא מוטיב חוזר ביום ההולדת שלי השנה). שלושתינו, אלה שחר ואני עברנו מחגיגה לחגיגה. הילדים מאושרים ונהנים, זוללים, שמחים, משחקים, וטועמים... ואני מתגעגעת מתוזזת ועייפה (על החגיגה השלישית וויתרנו בסופו של דבר. אפסו כוחותיי). לא מרגישה שונה. לא מרגישה מיוחד. מרגישה עייפה! (החצי היה באילת בסופ"ש הזה לטובת טורניר כדורסל בליגת מקומות העבודה - ספורטיאדה).
במזל הזעטוטה נרדמה עוד לפני שהספקתי ללחוץ על דוושת הגז, שחריקו נשאר ער והעסיק את עצמו במשחק חדש שקיבל כהשגענו הביתה ואני הצלחתי לנמנם מעט. מתנה קטנה ליום ההולדת. (מגיע לי פעם בשנה, לא?!).

ירד הערב, הכנות לקראת ארוחה ושינה לילדים. הכל נקטע עם צלצול פעמון! מי זה יכול להיות???? עידן עדיין לא אמור לחזור ואף אחד לא הודיע שמגיע. בדלת עומדים ההורים של החצי עם תבנית עוגה מכוסה. (ביום הזה אני הכי הכי מתגעגעת לאמא שלי שלא היתה מפספסת ותמיד מכינה, ממש געגוע מתוק, יום של שמחה מהולה בעצב) חשבתי לי בלב: איזה כיף הכינו לי עוגה!!!!

העוגה הזו תמיד מתקבלת בברכה, אבל הפעם היה לה טעם מיוחד, טעם של תשומת לב, עם של בית חם, טעם של משפחה!
בימי חול היא עוגה מעולה לקפה או לתה, ובחגיגות יום הולדת היא זוכה למילוי וציפוי וניל וכיתוב מעוטר. עוגה בטעם של פעם. ממש עוגת וינטאג' (היא אפילו נראית כך, נכון?!)



רוצים גם? תתחילו לרשום:

חומרים לטורט תפוזים ופצפוצי שוקולד - דינה
5 ביצים מופרדות,
1/2 כוס שמן
1/2 כוס מיץ תפוזים
100 ג' שוקולד מריר מגורד גס
1.5 כוסות קמח תופח או קמח רגיל עם 1 שקית אבקת אפיה
1.5 כוסות סוכר

מקציפים חלבונים עם סוכר לקצף יציב, בקערה נפרדת טורפים חלמונים עם שמן ומיץ ומוסיפים לקצף.
בתנועות קיפול מוסיפים בהדרגה לקצף קמח מנופה ופירורי שוקולד. שמים בתבנית קפיצית 26 ס"מ ואופים בחום של 170 מעלות כ-45 דקות.

לאחר שהתקררה חוצים לשנים וממלאים קרם שהוכן מאינסטנט פודינג וניל שמנת מתוקה ומעט חלב, מכסים ומורחים מעל. משאירים מעט מהקרם ומוסיפים לו מעט צבע מאכל או קקאו מכניסים לקונוס מנייר אפיה או שקית אוכל ומזלפים מה שרוצים.

אם בא לכם לחמם למישהו את הלב עם עוגה טעימה שמשאירה טעם של עוד תתחילו לעבוד ואל תשכחו להגיד שזו עוגת וינטג' של דינה (;


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה