יום שישי, 25 בינואר 2013

מיקי תעשה לי עוגה!!!!!!

וגם, הצעת הגשה ריחנית וטעימה למאפה לט"ו בשבט על בסיס מתכון של  מיקי שמו


 





באחד הערבים בעודי גולשת בין עמודי הפייסבוק נתקלתי בפרסום שמשך את תשומת ליבי בדף של בלינג בלינג משהו חדש מתרחש בעולם האפייה ואני.... חייבת להיות שם! שלחתי לליאת פרטים והמתנתי (לא הייתי בטוחה שאתאים. בכל זאת יש לי רפרטואר לא קטן של עוגות, אבל הן מעוצבות להפליא בבצק סוכר על גבי עוגה בחושה משובחת ועסיסית. לא סיפור גדול). והמתנתי. והמתנתי ו.....בסוף קבלתי הודעה שמתזכרת שיש לאשר את ההגעה. מה?? (ואני........עדיין מחכה בכלל (; ). מיד קלטתי. אני. בלינגבלינג. בפנים! איזה כיף! 
כמה ימים קודם, בשיחת האישור הטלפונית, התברר לי בפעם הראשונה שמדובר בסדנת אפייה עם מיקי שמו (כבוד!) איזה כיף. ואווווו...בטוח יש לי הרבה מה ללמוד שם! ועוד הרבה מחשבות כאלו רצו לי בראש. 
אז זהו. נעצתי יומן ארגנתי הכל מסביב. אין הפעלות ביום הזה. אני הולכת לאפות עם מיקי! (ולהצטלם איתו בשביל שחר שלי. הסו-שף הצמוד ואני מקליטים תכניות אפיה ובישול וצופים ביחד בv.o.d. מיקי הוא המועדף!)


צולם בנייד על ידי רחלי גזית המקסימה. לשחריקו שלי באהבה מאמא. 



בערב קריר באמצע ינואר נפגשנו (16 בלוגריות) בהילדה בתל אביב לערב אפיה עם מיקי שמו שיחמם את הלב והנשמה. כשנכנסתי למקום היה נראה שהגעתי למקום קסום ושליו, כל ענייני היום נשארו בחוץ. העיניים נהנו מעיצוב מרהיב ומתוקתק מכל עבר. לא יכול להיות אחרת כשזה באחריות פודינג, בופה משובח ומטעמים לרוב עינגו את החיך וחוויה נעימה וטעימה של פינוק ליוותה אותי כל הערב. (רק תמונות יצליחו להמחיש מה היה שם הכי הכי טוב)



צילום: אלין פריש. לתמונות נוספות מהארוע

לאחר ארוחת הערב הובלנו לאיזור העבודה. חיכתה לי (ולכל משתתפת) במקום הישיבה חבילה ארוזה בסרט ו"כלי עבודה"


כי ברור שבאתי לעבוד! ויש הוכחות!






מיקי, חייכן ומקסים אמיתי, הציג את "קמח השמרים" של אוסם, היתרונות שלו ופשטות השימוש בו להכנת עוגות שמרים, חלות ומאפים. באמת מוצר מצויין. הופך את החיים לקלים, במיוחד עבורי שמרבית האפייה שלי בבית נעשית עם הילדים. הכל כבר בפנים והקמח מוכן ונגיש לי, נשמר לאורך זמן וממש קל לשימוש (ואני לא אלופת בצק שמרים!). מיקי המחיש בצורה הכי הכי ברורה מה אמור להיות טיבו של בצק שמרים מוצלח ופינק אותנו בכמה מתכונים מנצחים. תוך כדי הסבר על בצק והדגמת המאפה שניתן להכין ממנו נתן טיפים לשינוי ולשדרוג המאפה וצץ לי רעיון מצויין לטוויסט קטן למאפה לכבוד ט"ו בשבט. בהמשך גם אנחנו עבדנו בחלוקה קבוצות וסוגי בצק ויצאנו הביתה עם פינוקים מהקונדיטוריה, מתכונים, מתנות וטעם של עוד וגם תעודת "אופה מצטיינת" (: וכמובן עם סל מוצרים מפנק של אסם, ביניהם כמובן קמח שמרים. ישר זממתי עליו למאפה משודרג וריחני עם הדברים שאני הכי הכי אוהבת, עם טריק מקסים שפותר את בעיות החיתוך והחלוקה עם מוצר מעוצב..... סקרנים????



עכשיו אפנק גם אתכם.....קדימה לעבודה!!!
המאפה שלי נעשה על פי מתכון קראנץ' שוקולד של מיקי שמו



את הבצק חליקתי לשניים. חצי אחד הוכנס למקרר כמוש הוא לפנק את הילדודס והבעל על פי המתכון המקורי והחצי השני שודרג בדיוק כמו שאני אוהבת.

השינוי שלי: לשתי לתוך הבצק גרידת תפוז, מתפוז אחד (הקפידו לגרד רק את הקליפה מבלי להגיע לשכבה הלבנה שהיא מרירה) והכנסתי למקרר בדיוק על פי המתכון שצורף. ובינתיים 
הנה עוד קצת טיפים ממיקי שיעזרו לכם להצליח עם המתכון:


לפני האפייה הצטיידתי בעטרות נייר באוירה פרחונית וחגיגית שניתן להשיג במותק. בעזרתן אוכל להגיש את המאפה שלי לכל אורח ולהימנע מחיתוך ופירורים. בהמשך תראו כמה שזה פשוט ונוח מעוצב ואלגנטי.





לאחר הקרור חילקתי את הבצק. תראו כמה יפה הוא נראה (זה הבצק ללא גרידת התפוז)





רידדתי את הבצק למלבן ופינקתי אותו בכל טוב מפירות הארץ, בטעמים שאני אוהבת. ריבת משמש 100% פרי ללא סוכר, שאותה פינקתי בחתיכות של קליפות הדרים מסוכרות (זה הפייבוריט שלי. עם שוקולד,בלי שוקולד. הכל הולך!!) ופידרתי בקינמון. את העלה גילגלתי לרולדה וחתכתי בעזרת סכין חדה 





כל שבלול הונח בתוך עטרת נייר ונשאר להתפחה נוספת לפני האפייה למשך כ45 דקות. בינתיים אני חיממתי את התנור (הכל מופיע במתכון)
בשונה מהמתכון, חייבת לציין שלא מרחתי ביצה להזהבה כי לא נשארו. אז לכם יכולה לצאת תוצאה אפילו הרבה יותר יפה!
בעת ההגשה כל אורח מתכבד בעטרת צבעונית המכילה כל טוב. לכדי לאכול, פשוט קורע בזהירות את העטרת וזולל בהנאה את המאפה שמדיף ניחוח פירות הדר. הכי ישראלי שיש!!!!








תודה שליוויתם אותי עד פה בפוסט גדוש חוויות ריחות וטעמים. לי היה כיף אדיר, מקווה שגם לכם!
שיהיה לכם חג חמים וטעים ושמח,
ממני!

11 תגובות:

  1. אחחח מי גאון של אמא?!
    אני ממש זוכרת את הרגע שקפצת נרגשת ולחשת לי שעלה לך הרעיון לפוסט הזה ואכן רעיון נהדר ואני קוראת, רואה את התמונות, מדמיינת את הריח והבטן שלי צועקת: "רוצה! עכשיו!!!"

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת!! זו בדיוק ההברקה שהיתה לי. איחדתי את הפוסט של צוות העיצוב עם הפוסט שלי אסם. כל כך מתאים, כל כך הולך לי טוב ביחד, כל כל ישראלי והכי חשוב כל כך אני.
      א זמתי את באה??? שאכין עוד כי זה אוטוטו נגמר (;

      מחק
  2. רביד יקרה- איזה יופי! איזה כיף! נראה שהיתה לכן חוויה מדהימה. את המתכונים של מיקי שמו אני עושה כל הזמן ועכשיו אני אאמץ את השינויים שלך!
    מאחלת לך שתמיד תהיי בעשייה ברוכה ושתמיד תזכרי לשתף אותנו :)

    השבמחק
  3. קודם כל התמונה שלך נהדרת - חופשי לפרופיל!!!
    ואני יודעת שנהניתן (באסה שהפסדתי) ועוד אם צוותת יחד עם רחלי אז בכלל שווה
    אהבתי את הטוויסט ואת האפיה האישית...מקווה ליישם בקרוב (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יעל. תודה!
      הפסדת את מיקי אבל בטוח עשית חיים ושופינג בטירוף.
      מחכה לתמונות ולשמוע איך יצא...
      (:

      מחק
  4. איזה יופי של פוסט!! רעיון מעולה!! ועם עטרות הנייר בכל....

    היה תענוג לפגוש אותך באופן אישי סופסופ

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נעמה. גם אני שמחתי להכיר.
      יאלללה...מתי את מכינה???
      ראית את הסינרים שלך מחמיא לי???!!!
      שמחה שיצא לי לראות אותך בלייב. מקסימים ואיכותיים!

      מחק
  5. תמונות מוארות מלאות בשמחה, ממש אפשר להרגיש את השמחה עד כאן!
    מה שמסקרן אותי זה איך מישהי כמוך, רביד, שכולה טובלת במתוק, שומרת על גזרה כזו מושלמת?

    חג אהבה שמח
    עינבל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עינבל. למען האמת אני אוכלת הכל והחולשה שלי היא בצקים.
      זה כנראה מתאזן עם עבודה קשה (:
      ואני חייבת לציין שהצלמת היתה ממש ממש טובה ככה שיצאתי טוב!
      (:

      מחק
  6. רביד יקירתי, נהנתי לקרוא כל מילה. גאה בך. כל הכבוד!!!!

    השבמחק