יום חמישי, 14 במרץ 2013

קצר פה כל כך האביב



"יש רגע קצר בין אדר לניסן, 
שהטבע צוהל בכל פה הוא שופע חיים שיכור ומבושם - איך שיופי יכול לרפא!
נסער ומשולהב ומתיז ניצוצות - אך עוד רגע ייבּול ויצהיב כי הנה בשוליו כבר הקיץ ניצת - קצר פה כל כך האביב...." מתוך שיר של יהודה פוליקר - "קצר פה כל כך האביב"

פוליקר מתאר בשיר את המעבר בין חורף לקיץ עם אביב חטוף ביניהם. כל כך מתחבר לי לתחושות שלי בימים אלו כשאני רגע לפני תחילת שיפוץ ולקראת מעבר דירה, הכל כל כך מהיר (:
אצלי פסח לא עובר בשתיקה! כל הבית לוקח חלק בהכנות, ממש מריחים את ההתחדשות באויר. השנה יש לי פטור! אנחנו לקראת מעבר דירה (כבר אמרתי) ואני משקיעה את עיקר האנרגיה שלי כעת בהתארגנות לקראת השיפוץ (סבוב ספקים, הצעות מחיר, בחירת חומרים, בדים, צבעים....) המקום היחיד שלא אפסח עליו זה המטבח שליאין. אין על ההרגשה של ה"חדש". כל הכלים מתחלפים, אוירה אחרת באויר, הכל צחור ומבריק וריחני מתחדש. ממש כמו האביב. 

בחוץ, אני לא יכולה לתאר את זה טוב יותר ממנו (מפוליקר), בכל פינה שמגיעים אליה רואים צהוב בעיניים. הכל מתחדש, הכל משתנה, הכל פורח ומלא חיים, הכל ריחני ומלא חן בטוב טעם - תאווה לעיניים. וזה ישר נותן לי רעיון לביס מפנק - תאווה לחיך! קינוח בדיוק לחג. גם בצבעים, גם בתחושה הרעננה בפה - והכל באמת בקלי קלות. 




הקינוח שלי נעשה על בסיס קייק-פופס בוריאציה כשרה לפסח (כי המטבח שלי מוכן לכך!) וכמובן שקוקוס לוקח חלק מרכזי. פינוק קוקוס בביס בסגנון באונטי. להכנת תערובת הקוקוס דרושים:
(
מהכמות מספיקה ל-30 מנות. תוכלו ליצור את הפינוקים גדולים יותר או להכין חצי כמות בהתאם לצורך שלכם)
1 פחית חלב קוקוס,
50 גרם מחמאה,
200 גרם שוקולד לבן,
3-4 כוסות קוקוס טחון.
למתכון המקורי


נרתיח חלב קוקוס ומחמאה, נסיר מהאש ונוסיף שוקולד לבן ונבחש היטב, נוסיף קוקוס ונערבב לתערובת אחידה
נצנן מעט. בינתיים נכין את עטרות הנייר בתבנית קשיחה (חד פעמית שהפכה לרב פעמית) , בכל עטרת שמתי כף ממילוי הקוקוס. חתכתי מראש קשיות נייר ל10 ס"מ (כמעט.....כי הן באורך של 19.5 ס"מ) ונעצתי במרכז כל עטרת. הכל הוכנס למקפיא לחצי שעה לפחות להתייצבות.  





כמה דקות לפני ההוצאה מהמקפיא המסתי קנדי מאלט צהוב במיקרוגל (חשוב לדעת: אני הכנתי מקנדי מאלט צבעוני שמתייצב במהירות ונוח לעובד אותו בקלות ללא טיפטופים או המתנה ארוכה. אבל בהחלט ניתן להשתמש בשוקולד לבן/קנדי מלאט לבן ולצבע אותו לגווני פסטל עם צבעי הג'ל מג'יק קולור, וזה יהיה יפה ואביבי יותר עם סדרת הצבעים החדשה. צבעי ניאון חדשים) ניתן לשנות את מרקם הציפוי  לדליל יותר על ידי הוספת שמן. מעט בכל פעם עד לקבלת המרקם הרצוי. אני דווקא אהבתי את המרקם הגס כי הוא משתלב לי טוב עם הרכות והעדינות והעסיסיות של המלית (:
נסיר בזהירות את עטרת הנייר ונטבול לציפוי לשביעות רצונכם...






להשלמת מראה החרצית יצרתי עם חותכן פאנצים של וילטון פרח מדף סוכר לבן בעזרת פאנץ בצורת פרח




את הפרח שהתקבל חוררתי במרכז בעזרת קיסם והשחלתי על הקשית והצמדתי לקינוח בעזרת מעט מים. מתקבל לי פרח אביבי עם עלה כותרת לבנים אבקנים צהובים (הוא נקרא קחוון מצוי)

את הפרח אפשר לשתול בעציץ אישי מחרס ולמלא את תכולתו בשוקולד "אבני ירח" בגווני ירוק או כל מילוי אחר שמתאים (סוכריות עדשים, עוגה כשרה לפסח, מרשמלו לבן ועוד...) או לארוז בשקית צלופן ולקשור בסרט לבן/שחור/צהוב ולהניח על הצלחת בארוחת החג. 

 

כשמדובר בקוקוס אני לא עומדת בפיתוי! 



חג אביבי מתוק וצבעוני
הקוקוס הופך את החג לשווה ביותר!!!
מי אמר שאין מה לאכול בפסח ???



מוזמנים לקבל עוד רעיונות צבעוניים מתוקים ויצירתיים לקראת החג מבנות צוותי ה-DT של מותק-בוטיק סוכר ונתנאלה.קום: פז, שרית, מוני, גלית, איריס, עינת, יעל, ענת, קרןרותי והדר. כל הרעיונות מרוכזים בדף "מותק של מוזה ויצירה" בפייסבוק. נשמח לראותכם!!



14 תגובות:

  1. אני מתה על קוקוס!!!!!!!! הקייק פופס נראים משגעים ומעוררי תיאבון- השילוב של הקנדי מלטס הצהוב מדהים...למה" למה קוקס משמין, למה?

    השבמחק
  2. חרציות הקוקוס - מדהימות!
    (רק פספסת את הפואנטה של השיר של פוליקר)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.
      התייחסתי למילים ולא למשמעות שמעבר כי אני לא ממש יודעת מהי הפוואנטה. אשמח לשמוע (:

      מחק
    2. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A6%D7%A8_%D7%A4%D7%94_%D7%9B%D7%9C_%D7%9B%D7%9A_%D7%94%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91

      שווה להחכים. זה שיר שלי מעלה תמיד דמעות ולכן הקונוטציה שלו עבורי עצובה.
      ובלי קשר, היצירה שלך באמת מדהימה אסתטית ובהחלט מרנינה :)

      מחק
    3. בדיוק היום אמרתי לבעלי שהשיר מדבר על האביב אבל בכל זאת יש בו משהו שרק פוליקר יכול להעביר. משהו עצוב. עכשיו הכל ברור. לא ידעתי, למדתי משהו חדש.

      מה השם שלך? התגובה אנונימית (:

      מחק
    4. הי רביד. נכנסתי להעתיק את המתכון ולנסות, אז קודם כל תודה מראש. מאחר וראיתי את מה שכתבת למעלה, אני חייבת לתקן אותך שהשיר המקסים הזה הוא לא של פוליקר. אמנם פוליקר הלחין אותו וגם מבצע, אבל מי שכתב אותו הוא דויד גרוסמן שכתב את השיר על בנו, סמ"ר אורי גרוסמן ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה.

      וציטוט מתוך ויקיפדיה: "דויד גרוסמן פנה לזמר יהודה פוליקר שילחין את השיר, אחרי שאמר שבעיניו זהו שיר על מלאות החיים; על הצמיחה והלבלוב שבהם ועל האובדן. גרוסמן אמר כי פנה לפוליקר בבקשה להלחנת השיר, כיון שהרגיש שיש בפוליקר "שילוב חזק ונוגע ללב של כאב ושמחת חיים"."

      ענת

      מחק
  3. רעיון מדהים
    וזה נראה טעים!!!

    זהבית שקד

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה זהבית, שווה לנסות להכין ולזלול.

      מחק
  4. איזה יופי של רעיון. נראה לי שייושם עוד לפני פסח. נגיד... היום בערב :-)

    השבמחק
  5. קוקוס ה אחד המתוקים האהובים עלי וצורך ההגשה שלך כל כך אטרקטיבית ומעוררת תיאבון שאני לחלוטין מוכנה להתנפל עכשיו על איזה 1000 קלוריות :-) יפיפה!

    השבמחק
  6. יש רק בעיה אחת.... שוקולד לבן הוא חלבי....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עדי. למימונס יש שוקולד צ'יפס לבן פרווה איתו השתמשתי במתכון.
      בהצלחה

      מחק
  7. זה נראה מדהים ואני כל כך אוהבת קוקוס~!

    השבמחק